tisdag, december 19, 2006

Nisse, ny bekantskap

För några dagar sedan la jag ut en bild på utsikten utanför mitt fönster (nu höll jag återigen på att skriva 'utskiten', precis jag höll på att göra första gången!).
På bilden syns en backe. Just i denna stund står en vit bil (kan vara en audi) parkerad i samma backe, och under bilen verkar det bo en ganska ordentligt stor råtta. Den springer fram och tillbaka under bilen, verkar samla på sig saker som ligger där i backen bland löven, och sen - snabbt - in under bilen igen.
Den är så pass stor att man skulle kunna ta den för en liten förrymd iller. Men det är ingen iller. Det är en medelstor, svart råtta.

När mina kompisar kom från lunchen nyss berättade dom glatt att dom hade hälsat på den. Numera går den under benämningen Nisse.

Min bil står parkerad ganska nära Nisses (tillfälliga?) bostad.
Undrar om jag inte ska ta och hälsa på honom när jag går hem?