måndag, november 06, 2006

Vardagsbetraktelse från ett kontorsrum

Solen lyser. Det ger mig hopp. Jag avskyr gråväder och blir sååå grinig.
När solen tittar fram och himlen spricker upp och blir klarblå, då känns det mycket bättre.

Träffat gamla kolleger på förmiddagen. Måndag förmiddag men arbetsivern stod högt i tak där. Lite tråkigt att man inte ens kan ta fem minuter för att snacka lite skit.

Gjorde ett par reflektioner igår när jag tittade på skräckfilm på trean. "Gothika" med Halle Berry och Robert Downey Jr (inte speciellt bra, men några riktiga överraskningsmoment här och var).

1) Robert Downey Jr må vara en småtrasslig kille, men han verkar otroligt charmig. Om han ens lite grand hämtar av sig själv i rollerna han tolkar, anar man att han duperat mången kvinna/domare/jury i sin väg.

2) Tydligen kan man göra TV-reklam för allt. Inkontinensbindor, skidvalla - you name it. Senast i raden - medel mot diarré. Där gick min gräns, faktiskt. Hur fräsch känns en slogan som säger: "låt inte lite diarré hindra dig i dina vardagsbestyr"...

4 Comments:

At 2:31 em, Blogger superkryp said...

Ja, visst var reklamen äcklig!!!

Vi tittare vet att han racerbajjat hela dagen, men hans flickvän (eller vad det skulle föreställa) var helt ovetandes.

Omöjligt för mig att inte tänka: mm-hm, där fick hon oxå vinterkräksjukan när de pussas... :S

 
At 2:54 em, Blogger Carola said...

Imodium va? Såg den för tio minuter sedan medan jag käkade lunch. Mindre kul ...

 
At 11:16 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Superkryp: Totalvidrig! Uuuurk. Snacka om att den killen aldrig kommer att få någon (reklam)roll mer i hela sitt liv... "Åh, visst - här kommer diarrékillen"...

Carola: Japp. Inte precis vad man ville ha mitt i maten. Fyyyyy!

 
At 7:53 fm, Blogger Runt 40 said...

De säger något dumt om att "diarré kommer ofta olägligt.." - min fråga blir då: När 17 kommer diarré LÄGLIGT?

 

Skicka en kommentar

<< Home