onsdag, november 01, 2006

Snart tar jag en öl

Det kom förr än jag anade - tillfället att dränka den annalkande Depressio Light i alkoholhaltiga drycker. Visserligen var jag tvungen att stuva om lite i den fullpepprade kalendern (lätt överdrift, kanske) men allt går att lösa.

Så ikväll går jag lös på Söders höjder, närmare bestämt på undervåningen i en liten restaurant som baserar hela sitt utbud - förrätter, varmrätter, efterrätter, öl och drinkar - på vitlök. Där kommer jag att mingla med en del annat löst folk, och lyssna på ett stockholmsband som just släppt en skiva med Link Wray-tolkningar. Eftersom skivan är bland det skramligaste jag hört på mycket länge (fast slamrig på ett ganska charmigt sätt), ser jag ingen annan utväg än att ta med öronproppar. Munnen ska jag fylla med en öl, eller möjligen två. Fast utan vitlök...