torsdag, oktober 26, 2006

Höstblues

Bilden lånad från www.scriptfx.comHösten är verkligen inte min tid.
När mörkret sänker sig över tillvaron, då dalar mitt humör. Jag blir grinig, trött och tappar geisten och självförtroendet. Då vill jag gömma mig för omvärlden, gömma mig undan mig själv. Hur mycket smink jag än smetar i ansiktet, ser jag trött och glåmig ut. Håret verkar ständigt i behov av klippning, fastän det nästan är nyklippt. Dom grå stråna lyser envist och retsamt igenom färgningen. Utbudet på TV är obefintligt. Hyr jag en film så somnar jag. Böckerna i bokyllan står olästa.

På lördag ställer tillvaron om sig till vintertid. "Jag ser tillbaka på sommaren" - alltså ställer vi tillbaka klockorna. Själv vill jag ställa in mig på vinterförvaring.

2 Comments:

At 11:12 fm, Blogger Vi på Kantarellen said...

Vet precis hur det är.... även om det inte är just hösten som påverkar mig.

 
At 5:58 em, Anonymous Anonym said...

Jag tycker också att hösten är trist, men jag tycker samtidigt att den är vacker med alla fina färger.

 

Skicka en kommentar

<< Home