måndag, november 06, 2006

Måndag i korthet

Fick ett mail om en jobbförfrågan:
"...flera personer har rekommenderat dig..."
Satan, vad det känns bra, samtidigt som det förpliktigar!

Suttit i tre timmar i hörsalen på Skatteverket och matats med information om skatter, egenavgifter, moms och avdrag för enskild firma. Även om mycket börjar klarna är det fortfarande sååå mycket som är höljt i dunkel. Och man sitter där och klämmer på sina dumma funderingar och kommer hem med en del obesvarade frågor, eftersom man är rädd att ställa just "dumma frågor"...

När jag kom hem låg Liten Söt Sambo halvt medvetslös i soffan (den här familjen behöver en vitamininjektion!) medan Lilla Körsbärsblomman låg vaken i sin säng och blev jätteglad och sådär gosigt kramig när jag kom. Kunde inte låta bli att ligga hos henne och prata och fnissa lite. Redan innan jag kom hem, kände jag hur illa jag smakade i munnen; kaffe, kakor en eller ett par cigaretter under dagen och när jag legat en stund hos Blomman, kom frågan: "Mamma, vad är det som luktar?"

Kanske man kan köpa munspray på företaget?

Och snart - Prison Break! Den killen behöver man inte, åtminstone inte på det vis man träffar honom nu, ödsla Vademecum på...

4 Comments:

At 10:51 em, Blogger Batbut said...

Men så klart! Avdragsgillt. Personalvård apselut. För att sluta röka är väl ingen option? (det är billigare...*s*) Sa hon som kan stoltsera med att ha varit rökfri i över 1 år!!!!

 
At 7:51 fm, Blogger Runt 40 said...

So roligt att det går bra för dig!!

 
At 7:55 fm, Blogger PGW said...

Går inte nikotinplåster och sånt att dra av på firman om du skulle vilja ta den vägen? Kommuner sponsrar ju sina anställda med sånt!

Fast i EF får man ju inte dra av något hälsorelaterat, mutter mutter ...

Himla kul att det går bra! Rekommendationer är det ABSOLUT bästa i marknadsföringsväg man kan få ju!

 
At 3:00 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Batbut: Sluta röka är en option. Ända tills jag blir så där vidrigt röksugen igen... Du är KANONDUKTIG som hållit dig rökfri! Grattis!

Runt 40: Tack. Än så länge, så...

PGW: Jo, det funkar säkert som personalvård det också. Jatack, det är fantastiskt att det funkar. Och rekommendationen kom från en riktig toppsnubbe i branschen, så det känns ännu bättre!

 

Skicka en kommentar

<< Home