lördag, augusti 05, 2006

Grusade planer

Det blev inget slappande i solen på bryggan. Det blev inget jordgubbsvin.
Kattkärringen drabbades av solsting alternativt uttorkning alternativt migrän och mådde pyton när vi klev in genom dörren. Det var bara att vända igen, så att hon fick vila bort det.
Istället blev det poolbad, glass och solvarm kexchoklad vid lokala badet. Ända tills en uppmärksam bekant kom och tog mig försynt i armen och sa att det var bäst att kliva ur poolen. Någon liten knatte hade gjort nummer 2 och nu flöt det omkring två glada bajskorvar i vattnet. Den poolen lämnades öde ganska omgående, kan jag säga. Kvällen avslutades med en liten cykeltur (nu när den kära cykelhjälmen är åtbördad) och en snabb sammanstrålning med söta, goa, bästa Fru Forsberg.

8 Comments:

At 10:24 em, Blogger Vi på Kantarellen said...

Inte undra på att det snackas om kolibakterier i Östersjön också.

Hur många knoddar har inte gjort nummer två där.

 
At 10:51 em, Blogger Humlan said...

En omväxlande dag, som inte blev som det var tänkt, men bra ändå!?

 
At 11:02 em, Anonymous Anonym said...

Mams: Urk.

Humlan: Japp!

 
At 11:36 em, Blogger Batbut said...

Och jag som tänkte messa, bjuda ut gräsänka och Körsbärsblomma till Trollskogen - för bad, grill och övernattning i gäststugan! Att jag inte gjorde det då....

 
At 11:58 em, Anonymous Anonym said...

Åh, Batbut, my Batbut! Det hade ju varit urhärligt! Jag kanske kan få ta en regn-check?

 
At 12:10 fm, Blogger Bloggblad said...

Jag märker att det var lugnare hemma i trädgårdsuppblåsbara poolen. Det enda som hände där var att mormor (jag) hällde i badskum och barnbarnet badade i "grädde"...
Skulle du inte ta en tur hit till vår glassmetropol?

 
At 12:14 fm, Anonymous Anonym said...

Bloggblad: Hihi! Låter onekligen rätt glassigt att bada i grädde. Och jo, jag skulle ju... Men ibland är det mycket snack och lite verkstad... men vi ses ju snart ändå.

 
At 9:52 fm, Blogger The Female Dinousaur said...

Fru Forsberg: Det är alltid kul att träffa dig. Och du, jag har har ju sagt att du ska passa dig för paraplydrinkar!

Monica: Det var inte snällt av Fru Forsberg! Så då fick du inte spara ditt lilla paraply som minne? Gå hem till henne, jag misstänker att hon har en hel garderob full med små miniparaplyn hemma...

 

Skicka en kommentar

<< Home