onsdag, augusti 02, 2006

Att lägga bort saker

Den här sommaren tar kål på min blogglusta. Vi får se väl hur hösten artar sig. Den kan ju bli mörk, kall och alldeles, alldeles... vidrig... Och på tal om vidrig: Läste i något blad att min kräkfobi kommer att gå på högvarv från september. "Kräkepidemi väntas". Jag måste gå i terapi!

Något annat jag borde ta upp med den där eventuella terapeuten, är min benägenhet att förlägga saker. Jag gör det hela tiden. Dagen har gett vid handen en plånbok som jag glömde hemma, när jag tänkte handla. Och när jag väl hämtat den jäkla plånboken och cyklat med dottern till närmsta mataffär, glömde jag hennes cykelhjälm någonstans i den jäkla affären! Jag vet att hon tog av sig den och gav den till mig någongång, någonstans i butiken men när, var, hur och varför jag la ifrån mig den, minns jag inte. Vi gick genom den svettiga affären tre gånger, fram och tillbaka, hyllmeter efter hyllmeter - ingen hjälm. Ringde strax innan de stängde - ingen hjälm.

Hjälp. Jag behöver hjälp.

....eller kanske, rättare sagt...

Hjälm. Jag behöver hjälm.

14 Comments:

At 7:25 fm, Blogger Vi på Kantarellen said...

Oh... så jobbigt. Både kräkfobi demens.

Ledsen att säga det, men jag tror det är obotligt.

 
At 7:59 fm, Blogger superkryp said...

Lite (mer) kaffe gör nog susen!

 
At 8:00 fm, Blogger PGW said...

Vad tror du om sådana där karbinhakar på "krullsnöre" som många föräldrar sätter fast nappar i vagnen med? Du kanske kan köpa ett stort parti och sätta fast i allt?

 
At 10:43 fm, Blogger Tankevågor said...

Tror du är inne på rätt spår. Ha hjälm hela tiden! På så sätt ramlar inte nåt ur skallen och då glömmer du inget.

 
At 11:39 fm, Blogger Humlan said...

Vad finns att tillägga efter ovanstående goda råd...

Jag har också bloggtorka, och när jag ska lägga ut något så funkar det inte! (Fick just avbryta för att bilden inte gick att ladda ner...)
Men bloggen ska ju vara lust och inte plikt, så det är väl bara att vänta till inspirationen kommer...

 
At 2:43 em, Blogger Bloggblad said...

Det verkar vara många här som har kräkfobi. Tur att jag inte hade det när mina ungar var små... Hellre en magsjuka på 12 timmar än en förkylning på 3 veckor!

Det finns såna små "shots" med bakteriekultur i yoghurt, har du prövat det i förebyggande syfte?

 
At 6:10 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Mams: Det är skitjobbigt! :-)

Superkryp: Mot vad?

PGW: Karbinhakar - det är grejer, det! Batbut har sin silvertejp, jag har mina karbinhakar!

Londongirl: ...och så slår jag mig inte när jag ramlar. Åtminstone inte i huvudet...

Humlan: Det har varit jättesvårt att få ut bilder i bloggen länge nu. Vi får fortsätta vila upp oss under sommaren, så kanske (blogg)lusten kommer tillbaka...

Fru Forsberg: Men visst! Ingen rast, ingen ro. Bara noja för en hel massa saker... Puss!

Bloggblad: Det är nog fler än man tror som lider av denna fobi. Åtminstone vill jag tro det, eftersom jag inte vill känna mig ensam om det. Och jag säger: hellre torkar jag bajsiga (barn)rumpor resten av mitt liv, än att få kräksjuka. Och tack, jag tror jag kan alla knep som finns för att slippa.

 
At 7:23 em, Blogger Lyckliga Grodan said...

jag tycker att du bloggar oerhört bra för att ha bloggtorka..
och minnet är en överflödig funktion.. den tar kroppen bort så fort den blir lite stressad.. så..
tänk på att du klarar dig ganska bra utan minne..
:)

 
At 11:02 em, Blogger Batbut said...

Jag har lösningen på allt! Som vanligt!
Silvertejp och dykardräkt!
Linda in skallen i fetvadd och dra ett lager silvertejp runt. Voila, en hjälm! Och Du kan skippa frissan, sparar pengar mao!
Dykardräkt till Körsbärsblomman och så en såndäringa påse man hänger runt hästens mule. När hon kräckar så är det bara att kasta påsen, och sedan spola av damen i badkaret. Smart eller hur?
Btw, terapi... Äsch då, skippa det. Fråga mig istället - mkt billigare och klart mer fantasifulla lösningar på problemen *s*

 
At 12:16 fm, Anonymous Anonym said...

Lyckliga Grodan: Vem var du, sa du? :-)

Batbut: Gissa om jag kommer att bli lätt att känna igen på stan?! Liten korthårig kvinna med huvudet inlindat i fetvadd och silvertejp, dragandes runt med stackars barn med havrepåse fastspänd under hakan. Jag kan ju införskaffa badkar på hjul också, så kan jag skippa barnvagnen. Tack Batbut. Du har just sparat mig tid och pengar. Ingen terapi här inte! *asg*

 
At 12:26 fm, Blogger The Female Dinousaur said...

Fru Forsberg: Håller med. Batbut kan man uppenbarligen ha en hel del nytta av. Hon kanske kan göra något åt ditt behov av soffa också?

 
At 10:08 fm, Blogger Batbut said...

Soffa? Nemas problemas. Vilken funktion ska soffan fylla? Sitta i, sova i eller fraternisera i (nygifta och allt. Behöver lite mer background innan min kreativa genialitet sätter igång *s*

 
At 1:45 em, Blogger Ehva said...

Minnet e något som finns de e bara hårddisken som e överbelastad och så har du bara modem så datorn jobbar långsamt..Tids nog kommer du på vart du la hjälmen, men då har nog någon annan hittat den redan och e glad för att ha gjort ett klipp..eller så har du oxå kommit till den underbara åldern när man får dåligt närminne..*s*. kram Ehva

 
At 7:23 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Batbut: Visste väl att man kunde lita på dig!

Ehva: Tror att det där med närminnet stämmer rätt bra på mig. Kram på dig!

 

Skicka en kommentar

<< Home