tisdag, juli 25, 2006

Big time gräsänka, dag 2

Det börjar närma sig sänggående. Visserligen har jag dragit i mig en stooor kopp kaffe ute på vår fina, lummiga gård, tillsammans med ypperligt trevlig polisgranne; den kan möjligen inverka menligt på insomningen. Dagens Strömstadrapport sa något om "vattenrutschbana", "grillning", "simglasögon som såg ut som grodor" och andra tråkigheter.
Jaja, jag har i alla fall tagit ett litet steg för näringslivet men ett stort kliv för Biggis-heten. Och så får jag gå till sängs med Giles Blunt.
Förresten, det där efternamnet... Blunt... Varför ger det mig kväljningar? Jag hoppas inte att dom är släkt på något vis...

*******
Uppdaterad, med dagens musikaliska aha-upplevelse: Leon Russell. Han må se ut som Charles Manson light, men oj, det här visste jag inte att jag gillade! A Song For You.

12 Comments:

At 11:13 em, Blogger Vi på Kantarellen said...

James menar du? Hu.... bara för mycket.

 
At 6:53 fm, Blogger The Female Dinousaur said...

Mamselamsen: Precis. James menar jag. Alldeles för mycket.

 
At 9:46 fm, Blogger Batbut said...

Möjligen de är släkt på lååååångt håll, Giles är väl amerikan? Och skriver otroligt bra böcker (utom den senaste som jag läste i helgen, den var keff)

 
At 2:30 em, Blogger Ola Claesson said...

Polisgranne? Är det Gunvald? Han känns igen på att han är lång, stilig, har rock och säger tuffa saker som "nu är jag jävligt trött på dig" med arg ton.

 
At 2:57 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Batbut: Åh, neeeej! F'resten tror jag Giles är kanadick. Vilken bok var det du läste, den keffa?

Ola: Inte håna Gunvald nu! Nej, polisgrannen är tyvärr inte Gunvald. Den här polisen är kvinna - kanske är det... Äh, jag kommer inte på några kvinnliga filmpoliser... Nancy Drew?

 
At 3:09 em, Blogger Ola Claesson said...

Modesty Blaise, men hon är kanske inte polis?

 
At 3:15 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Ola: Modesty - hon är cool. Modesty är min granne. Japp! Och hon bor ihop med en annan polis. Nån av dom där hårdkokta killarna från Seriemagasinet - Steve Roper eller Mike Nomad.

 
At 11:27 fm, Anonymous Anonym said...

Har läst att BLUNT betyder "stor marijuana cigarett". Passar bra på James ;-) , kanske.

 
At 11:39 fm, Blogger The Female Dinousaur said...

PO: Hahaha!

 
At 11:42 fm, Anonymous Anonym said...

Just den boken fick jag med mig hem från vår lilla semestertripp till Haparanda. Ska ge mig på den när jag läst ut Camilla Läckbergs Predikanten, bäst att passa på innan terminen börjar igen, och det blir kurslitteratur för hela slanten*ler*

 
At 5:28 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Lillmyra: Har bara läst en Läckberg - Isprinsessan. Vi får se om det blir fler... Giles Blunt = suverän!

 
At 7:37 fm, Anonymous Anonym said...

Here are some links that I believe will be interested

 

Skicka en kommentar

<< Home