torsdag, juni 29, 2006

Människor jag *inte* mött som berört mig

Det finns människor, och säkert många fler än man tror, som går igenom stora trauman i livet. Av en ren slump har jag snubblat över två av dem på lika många dagar. Läsningen manar till eftertanke och har fått mig att - tillfälligt, åtminstone - sluta gnälla. För vad har jag egentligen att gnälla om? Vad vissa går igenom, och överlever och går starka ur, är makalöst.

Stark och stundtals mycket jobbig läsning, om du orkar.
Source - Sanningen segrar
Nicolin på fädernegården

5 Comments:

At 3:03 em, Blogger Bloggblad said...

Jag har läst. Det är tungt. Som livet självt är ibland.
Men härovanför har du fått mer jobbtips... att dryga ut starta-eget-kassan med...:)

 
At 3:07 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Bloggis: Visst är livet tungt, men vissa av oss (läs undertecknad) gör det ibland tyngre än det borde. Då är det bra att läsa sånt som får en på andra tankar.
Åh, tack för jobbtipset - jag hann inte ens läsa det innan jag tog bort det! :-)

 
At 9:51 em, Blogger Vi på Kantarellen said...

Ibland behöver man en lite knäpp på näsan.

 
At 9:08 fm, Blogger Batbut said...

Det är otroligt lätt att fasta i sin egen lilla fiskdamm och övervärdera sina egna bekymmar. Mysko, varför övervärderar man aldrig sin egen lycka och glädje? Känner igen det otroligt väl. Det är bra att få perspektiv på livet.

 
At 9:40 fm, Blogger The Female Dinousaur said...

Mamselamsen: Eller två.

Batbut: Onekligen. Ibland är jag så insnöad och gnäller över så mycket småsaker att jag borde skämmas!

 

Skicka en kommentar

<< Home