tisdag, maj 24, 2005

Persson - räddaren i nöden

Fet och dryg...En knivman har härjat runt på Skanstull i Stockholm och viftat med sitt vapen. Usch. Var var Göran Persson när vi som bäst behövde honom? Ärligt talat, gårdagens artikel i Metro om statsminister Persson gav mig verkligen ett gott skratt på bussen på väg hem. "Dom där läskiga typerna som kör med dom där burkarna"... Visst, jag vet precis vilka han menar, jag såg tre av dem alldeles nyligen i Gamla Stan. Och: "Nu för tiden vill alla bara softa"... Här har vi statsministern som vet att hans röstfiskeri har gått hem hos allt yngre människor, tack vare, eller på grund av, hans medverkan i Bollibompa, Luuk, Bingolotto varthän han än synts. "Så då måste jag prata som dom yngre...". Åh, jag kan höra honom. Nej, nu måste jag sluta, annars kommer lunchen upp...