fredag, maj 20, 2005

Salta pinnar och Meshuggah

Hon är inte vidare sällskaplig, min söta lilla körsbärsblomma! Trodde att vi skulle ha lite fredagsmys här hemma, hon och jag. En hel massa fredagsmys hade vi i och för sig redan haft, efter att jag hämtat henne från dagis; då gick vi och köpte varsin glass och gick till parken,("lilla parken, mamma!"), gungade och hon skrattade så hon kiknade när hon gungade högt, högt. Sen var det dags att prestera nummer 2 igen, och sämsta gammelsvammelmamman hade inga blöjor eller servetter eller något annat torkvänligt med sig, så det blev till att torka med vad som fanns tillstädes: nerbajjad blöja, maskrosblad, sand (näe, inte sand), bortkastade servetter från papperskorgen ((baj)nöden har ingen lag!) och sen fick hon vara blöjlös efter det. Det klarade hon galant; tror egentligen att hon är rätt rumsren och borde kunna klara sig utan blöja 24-7, men det tar vi i sommar... Nåväl, när vi kom hem var hon jätteröd i rumpan och grät för att det sved. Dåååålig mamma! Jag säger bara, tack Inotyol!
Tillbaka till fortsättningen på fredagsmyset. D v s till den kortvariga fortsättningen. Det tog evigheter för mig, usla kock, att laga mat och när jag väl var klar var hon jättetrött. Lite mat och ett gäng salta pinnar hann vi dock sätta i oss innan hon började krokna. Till saken hör att när hon blir trött blir hon galet grinig, så då finns ingen pardon; det är bara sängen direkt, basta! Det säger hon själv: "mamma, jag vill sova". Så nu sover hon.

Och här sitter jag och ville mysa.

Hennes käre far är på Mondo och hälsar på sina vänner i Meshuggah. Han ville se premiärspelningen innan de drar iväg på typ 1 års turné.

Och här sitter jag och vill mysa.

Fast egentligen borde jag städa, plocka in disk i diskmaskinen, plockar upp ur flyttkartonger, organisera i garderober... Men hur kul är det på en skala?

Jag tar en smygcigg ute på gården (skvallra inte!) och så ser vi vad det blir av det hela, sen...

************
Dagens rekommendation: Extrablöja!