torsdag, maj 19, 2005

Björnen sover...

Barnet har dunat in (det gjorde hon redan vid 8), efter att vi varit i parken, käkat gårdagens korv stroganoff och magknipsmycket vindruvor, badat (körsbärsblomman råkade göra en nummer 2 i badet, och så var det med ens slut på det roliga... *mamma, titta vilken stor bajskorv!*) och gjort en koja av hennes säng. Och här sitter jag. Den käre sambon håller på att frakta bort alla flyttkartongerna i hallen, som stod och samlade damm och sakta men säkert höll på att bli ett tillhåll för allehanda småkryp , medan jag (förmodligen) har köpt ett nytt databord på Blocket och kollat runt på nya, blivande favvobloggar. Inser att jag nu har missat inledningen av serien jag tänkte börja titta på, The 4400, på TV3. Nåväl. TV känns överskattat. "Vad är väl en bal på slottet när man kan blogga"...?

Ge mig lite pengar nu, nå'n snäll och vänlig själ, så att jag kan inreda den här fasansfullt stora lägenheten...