söndag, oktober 26, 2008

Lunchkonsert


Ja, jösses. Ett värdigt avsked bjöd dom på, killarna. Två spelningar på lördan och två ikväll. Och så gravöl efter spelningen ikväll.
Första spelningen sågs av enbart vänner och bekanta till bandet och det var så otroligt roligt och intressant att se att det faktiskt gick att skapa rock'n'roll-cirkus och klubbkonsertkänsla redan klockan 12:30 på dagen. Eftersom baren, självklart, var öppen såg många en ursäkt att få starta lördagsfestandet extra tidigt. Knappt hade man ätit frukost och borstat tänderna, förrän man stod där med en öl i handen.
Varje gång jag ser det här bandet live, tänker jag att jag inte riktigt fattar, att det inte riktigt är min grej. Dom är fantastiskt duktiga, men det är så jäkla grabbigt. Precis så kände jag den här gången också. Men jag skulle gärna se den DVD som spelades in under USA-turnén 2002. Såg spridda skurar ur den lite senare under kvällen, och den verkar otroligt kul.