fredag, september 19, 2008

Money, money, money

Läste om en svensk författare och hennes åsikter om pengar.
"Jag bryr mig inte, jag brydde mig mycket mer om pengar när jag inte hade några. Nu bryr jag mig inte alls, och jag skulle inte bry mig om dom försvann".

Eh. Hur tänkte hon nu?
Vilket naivt och lite smådumt uttalande. Det är klart att man bryr sig om pengar när man inte har några, man bryr sig om att få tillvaron att gå ihop ekonomiskt. När man har en hög, behöver man inte bry sig. Det finns cash flow hela tiden. Och jag tror definitivt att hon skulle bry sig om dom försvann.

2 Comments:

At 1:04 em, Blogger Cicki said...

Håller med dig om att det var en vansinnigt dum och tanklös kommentar. Hon skulle säkert bry sig om de försvann. Pengar är inte lycka men de ger en frihet att leva oberoende.

 
At 7:52 fm, Blogger The Female Dinousaur said...

Cicki: Ibland tycker jag man ska tänka efter liiite, innan man svarar på frågor...

 

Skicka en kommentar

<< Home