söndag, september 21, 2008

Gårdagen i bilder


Genomgång med de tävlande.

Den stora studion, även kallad Studio 1.

Min artist förbereder sina kläder.


Diskussion med skivbolagsbossen innan bandning. "Se till nu så att du inte har snus mellan tänderna!".

Många koppar kaffe blev det innan vi var klara.

Lite slösurfning och genomgång av mailskörden.

Långa, ändlösa korridorer...

Sen började bandet repa...

...och vi fortsatte hänga i korridorerna...

Ett och annat känt namn kan man säkerligen hitta på dom här tavlorna...



Så sant, så sant...

En liten, skojig seriestrip...

Artisten gör sig redo för "live on tape"...

...och så även husbandet och mottävlaren... Håll i fortsättningen ögonen öppna efter pojkvaskern till väster. Han lär bli nästa års "Björn Gustaf330n-fenomen"...

Det är tur att han fick logen med akutnumret...

Stundens allvar...

Världens bästa J0hnny drar lite förhållningsregler med artisten...

Och så är vi igång!

Några timmar senare pustar vi ut på Restaurant Zum Franziskaner. Ett litet tips: ät aldrig, aldrig, aldrig någonsin där. Garderobiären var halvdragen och bitter. Servicen var obefintlig och stämningen kändes som i Faulty Towers, ungefär... Vi var två sekunder från en springnota...

Etiketter:

6 Comments:

At 8:14 em, Blogger Lotten Bergman said...

Oj, hallå, min favvoSu*o! Vilket datum blir det sändning?

 
At 10:38 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Lotten: Oj, hallå! Det är långt kvar, inte förrän nästa år...

 
At 5:57 em, Blogger Ludmilla said...

Jag ramlade in på din blogg av en slump och tycker att det är riktigt kul att få se hur man jobbar "back-stage".

Det är otroligt hur internet har gjort att vi kan få tillgång till folks liv. Tack för inblicken i ditt.

 
At 9:02 em, Blogger Karriärmamman said...

Jag måste erkänna att jag är "Hooked" på den här bloggen... Som statsanställd är man inte bortskämd med glamour direkt ;)

 
At 7:41 fm, Blogger The Female Dinousaur said...

Ludmilla: Välkommen! Och välkommen tillbaka, när du vill.

Karriärmamman: Jag har varit i statsanställd-träsket, jag också. Vet precis hur glamouröst, eller inte, det är. Fast mitt jobb är egentligen inte speciellt glamouröst. Ibland är det slitigt och jättejobbigt. Och ibland är det fantastiskt roligt. Och det var det, ibland, som statsanställd också.

 
At 6:09 em, Blogger Bloggblad said...

Jag tycker också det är kul att få se lite "bakom". Och visst förstår jag att det är rätt vanliga jobb bakom kulisserna, men det är väl för att det är tv som det låter glamouröst...
I mitt jobb står jag ofta på "scenen", måste ha ny show varje fredag eftersom publiken är densamma... men å andra sidan, min publik är tvångskommenderad, så de går inte hem om showen är trist... (Fast de kanske buar?!)

 

Skicka en kommentar

<< Home