söndag, maj 25, 2008

Lusläst

Tji fick jag när det gällde sovmorgon imorse. Vaknade klockan 8, alldeles av mig själv.
Lite vila blev det ändå, eftersom Liten Söt och Blomman sovit över hos bekanta.
Eftersom jag inte kunde somna om, fortsatte jag med min bok. "Till skogs" av Tana French. En kriminalroman om ett mord och försvunna barn.

Läste fram till halv tolv, och det var dags för brunchen. Fortsatte läsa när vi kom hem. Tog boken med mig på toaletten när magen började trilskas. Varje gång jag måste lägga den ifrån mig får jag separationsångest. Jag har nästan halva boken kvar, och den håller mig på halster så att jag blir tokig. Upplösningen känns så oändligt nära, och det är olidligt.

2 Comments:

At 6:34 em, Blogger Marie said...

Åh. Noterar, tack för tipset!

 
At 7:41 fm, Anonymous Anonym said...

Mårr: Den är kanon!

 

Skicka en kommentar

<< Home