söndag, februari 24, 2008

Love at first sight

Hade ett par timmar att fördriva innan läkarbesöket idag. Vad passar bättre, än att gå till ett ställe fullt av ungar och sprida smittan vidare?
Lilla Körsbärsblomman lekte som besatt, och till en början ville hon gärna att jag eller pappa skulle vara med och leka, som stöd och trygg punkt bland alla härjande ungar.
Efter en stund kom en söt, snaggad kille i hennes ålder och sökte vår kontakt. Han började prata med oss och Körsbärets blyghet släppte efter en stund.
Jag försvann iväg en stund och när jag kom tillbaka hade dom presenterat sig för varandra. Sedan verkade det som om dom fann varandra riktigt ordentligt, det kändes nästan som om det var kärlek vid första ögonkastet. Han sökte hela tiden vår kontakt, och Körsbärsblomman var inte nödbedd. När han gick för att ta en tugga av sin korv vid sitt bord utan att LK såg det, stack hon helt sonika iväg och letade efter honom.
När jag försäkrat mig om att dom funkade ihop, avlägsnade jag mig lite snyggt och på håll kunde jag sedan betrakta, hur dom gick åt sidan och satte sig vid sidan av alla aktiviteter och pratade med varandra. Det såg jättemysigt ut!
Strax därefter var vi tvungna att gå och hon såg ut som ett åskmoln när hon blev hämtad av sin pappa...

Etiketter: ,

2 Comments:

At 9:53 em, Blogger e said...

Vad stor hon är. Åskmoln nu, om några år är det säkert bara såååå piiiinsamt med föräldrar som kommer och hämtar :)

 
At 9:43 fm, Anonymous Anonym said...

E: Det har redan börjat, kan jag avslöja. Man är vuxen och pinsam, helt enkelt.

 

Skicka en kommentar

<< Home