lördag, februari 23, 2008

Melodifestivalomgång 3

Jag skulle inte titta. Men här sitter jag ändå. Med en liten, fortfarande lätt hängig och ont-i-halsen-tjej (och nej, en omgång halsfluss vill jag inteinteinteinte ha på det här!) vid min sida. Hon satt vid min arm nyss, sedan la hon sig med tummen i munnen bredvid mig i soffan. Det tog 2 minuter och så sov hon. På nedervåningen sitter Liten Söt med lika sportgalen kamrat och tittar på hockey, eller var det fotboll eller bandy eller curling eller...

Patrik Isaksson lär gå vidare till Globen, även om jag tycker att han mer och mer ser ut som en liten gubbe. Förlåt, Patrik. Och låter mer och mer som Peter Jöback. Förlåt igen. Första gången jag träffade Patrik hade han långt hår och röda spandexkläder. Året var... åh, jag minns inte men det var oerhört länge sedan.

Utan att ha hört alla bidrag säger jag också att Caracola går vidare till Globen. Det är något med den där heliga tre-enigheten. Och färgglada och söta som socker är dom också. Zzzzzz.

Och BWO och Frida får åka till Kiruna.