torsdag, oktober 11, 2007

All work and no play

Jobbar, jobbar och jobbar.

Har varit gräsänka nästan hela veckan, eftersom Liten Söt varit extremt upptagen med jobbet. Han har planer på att ta ledigt någon dag framöver, för att ta igen förlorad tid med Körsbäret. Själv får jag försöka tåla mig till helgen, eftersom han ska beblanda sig med hårdrocksartister även ikväll.


När Körsbäret somnat, spenderade jag resten av kvällen i sällskap med en dålig film.
"Perfect Stranger" med en vanvettigt vacker Halle Berry, en inställsam och halvslemmig Bruce Willis och en otäck Giovanni Ribini i rollerna. Den var rent ut sagt skitdålig. Visst, den hade ett hyfsat oväntat slut, men en hel massa saker blev hängande i luften och en mängd lösa trådar fladdrade... Behållningen var Giovanni Ribini, som jag gillar för att han är halvgalen och har bra komisk timing. I övrigt - en riktig skitfilm!

Jobbar med skånsk musik för tillfället. En herre i min ålder som släpper sin tredje soloplatta på svenska/skånska nästa onsdag. Han ska till Malmö måndag-tisdag och jag har lyckats sätta ihop ett fullspäckat schema till honom. Han kommer att jobba och slita från tidig morgon till sen kväll. Det är tacksamt att jobba med lokalmedia, de är alltid villiga att göra något. Annat är det med bortskämd huvudstads-media. Här måste man kasta kläderna alternativt dra i sig otillåtna substanser för att man ska vara intressant.