tisdag, oktober 02, 2007

Proffsbloggarna lägger av

Efter det hårda helgjobbandet, har en hel massa saker blivit liggande ogjorda.
Nu har jag så mycket att börja nysta i och jobba med, att jag blir helt handlingsförlamad.
Jag vill bara slappa och sova.

Läser att Sveriges mest läste bloggare lägger av. Frågar man mig, så tror jag den där bloggen var extremt genomtänkt från början till slut - från både AB's och AS's sida. Killen är avlönad av Sveriges största dagstidning och är anställd för att dra trafik till sajten och printupplagan.
Har man betalt för att vara elak, så torde alla vara införstådda med att det är precis vad man kommer att vara.
Själv tror jag att alla nyheter, alla "skandaler" och allt skit som slängts i textform, är extremt genomarbetat och förankrat hos alla som nämns i bloggen. T ex kan det ju vara så att "bråket" och skitsnacket om en kollega, som han i så elaka ordalag förnedrar, var ett led i hans bloggavslut. På redaktionsmötet dras riktlinjerna upp: "Vi skapar ett bråk, så får du en anledning att göra avbön och lägga av med bloggandet, och kanske kan få lite upprättelse på köpet". Jag tror i alla fall att anledningen att han slutar, är någon helt annan än den man offciellt går ut med.

Oh, well. Varför bryr man sig egentligen?

Etiketter:

4 Comments:

At 3:17 em, Anonymous Anonym said...

Så är det! Jag är lika säker som du, i denna fråga. Klart som "körvespa" att det är väl genomtänkt. Varenda ord.

 
At 3:55 em, Blogger PGW said...

Ja han slutade väl nu sista september så det känns lite som att bloggavtalet gick ut i månadsskiftet då eller nåt ...

 
At 4:59 em, Anonymous Anonym said...

Atir, PGW: Så det finns fler som tror som jag?! Självklart har vi rätt!

 
At 1:13 fm, Anonymous Anonym said...

PR, bekräftelse, nyhetens behag...vem vet. Jag kan ärligt säga att jag inte bryr mig. Jag har aldrig läst bloggen. Lockade nada.

 

Skicka en kommentar

<< Home