fredag, september 21, 2007

In för landning

Håller just på att landa efter ett hårt mässpass. Imorgon blir det dom mjuka skorna - hela dagen. Lär behövas, eftersom passet imorgon startar 11:30 och pågår till sena natten. Har spenderat 8 varma, svettiga timmar bland whiskeyångor och lätt dimmiga blickar. Betraktat ungefär 23 olika sätt att inmundiga en vildsvinskebab. Hört folk förkunna single malt-whiskeyns evangelium och storhet och sett dem rynka på näsan åt bourbon. Dessutom har jag vistats i närheten av en, förövrigt väldigt trevlig, herre som hade någon form av tung-tics. Varje gång han pratade rörde sig hans lilla rosa tungspets, fort, fort fram och tillbaka i munnen. Mycket fascinerande och lite läskigt. Jag minns inte speciellt mycket av det han sa, jag bara såg den där tungan.

Nu väntar sängen. Lägenheten är tom och tyst. Bara dom två katterna stryker omkring och söker uppmärksamhet. Lilla Körsbärsblomman spenderar fredag och lördag med sin mormor, medan hennes mamma säljer sprit. Liten Söt Sambo är fortfarande i Berlin. Jag längtar hårt efter dem. Men mest av allt längtar jag efter att få sova.

3 Comments:

At 12:14 fm, Blogger Humlan said...

Vila nu fötterna och benen och ryggen och.. Det måste verkligen vara tröttade både för kropp och huvud att stå ett pass på en sådan mässa.

Men den där tungan låter fascinerande, jag förstår att du inte riktigt hörde vad tungägaren sa..

 
At 12:18 fm, Blogger Gagga said...

Sov sött! Min älskling finns nämre dig än mig just nu o jag är så trött o sliten o har just läppjat vitt vin i tyst ensamhet o repat upp det jag stickat. Mina kissar o min hund har redan somnat. Sov sött!

 
At 8:28 em, Anonymous Anonym said...

Humlan och Gagga: Kram på er!

 

Skicka en kommentar

<< Home