torsdag, september 20, 2007

Önskerepris i sprit

Då var den igång igen, den där mässan som jag blev inblandad i förra året. Har dammat av och uppdaterat mina Tennessee Straight-kunskaper, stått och lett lite fånigt och pytsat 2 cl i små shotglas av plast mellan 12 och 17. Idag var det endast öppet för fackfolk, d v s krögare, inköpare och andra människor som kommer i kontakt med sprit i jobbet. Fast dom kunde bli lätt packade till slut, dom också.

Idag har jag lärt mig en hel massa nya och ganska roliga saker av extremt kunnig sprit-slyngel. T ex visste jag inte att spritreklam får vara för "påträngande", d v s den får inte göras för påtaglig, stor och synlig. Sprit ska inte förhärligas, man får inte trycka på att man kan ha roligt i samband med sprit.
Mina kunskaper om drycken jag själv serverat under dagen, har också uppdaterats och utökats. T ex påstår den kunnige spritslyngeln - som lider en liten, liten aning av 'bilhandlarsyndromet', att alltid vara jäkligt insmickrande och lismande mot kunden men han är oerhört duktig - att Frank Sinatra valde att begravas med sina två bästa vänner - ett paket Marlboro och en flaska JD. Det kallar jag rock'n'roll!

Och återigen vill jag med bestämdhet hävda - alla singeltjejer som är sugna på ragg; sök jobb på nästa års mässa. Ungefär 90% av besökarna är av det manliga könet. Här dräller av lite lätt salongsberusade snubbar som gärna tar sig en pratstund. Emellanåt har man (jaja, jag menar jag...) lyckats spana in en och annan pudding. För titta får man väl?

Etiketter: