tisdag, augusti 14, 2007

Flashback grande

Bild lånad från fjellskafte.com
Oj! Nu blev jag helt stum!
Helt plötsligt kom hela barndomen tillbaka, från 5-12 år.

I det här huset är jag uppväxt.
Så mycket minnen kom med ens rusande mot mig, utan att jag riktigt var beredd.

Det utan fönster är garaget.
Fönstret bredvid trappen och altanen är badrummet.
Ovanför ligger vinden.
Alla fönster sitter på andra sidan huset. Köket, mellanrummet och vardagsrummet.

Sugen på att kika på fler bilder? Det kan du göra på http://www.fjellskafte.com/ - klicka in på "Torp" och Trädgårdsmästarbostaden.

Själv ska jag nog gå och grina en stund, känns det som...

Etiketter: ,

7 Comments:

At 12:41 fm, Blogger S. said...

Det såg mysigt ut. Och väldigt speciellt.

 
At 3:40 em, Anonymous Anonym said...

S: Huset i sig är mysigt och speciellt, lite Villa Villekulla. Alla minnen därifrån inte odelat mysiga, men det är ju en annan historia.

 
At 7:00 em, Blogger Cornelia said...

Vilken idyll.... Bodde ni där året runt eller bara på somrarna?

 
At 10:03 em, Blogger Tankevågor said...

Åh det påminner mig om mitt barndomshem som jag växte upp i nere i Nynäshamn! Har inte varit där sen vi sålde det förra året. Har det som ett projekt att jag ska åka förbi där någon gång.....i mörkret så ingen ser mig eller mina tårar.
Kram

 
At 11:01 em, Blogger LipglossHeaven said...

Hej..

Efter att ha pratat med mamma sa inser jag att jag har en hel del fragor om musikbranchen i Sverige....Kan jag fraga dig?
min mail ar camilla@gervide.se

Hoppas det gar bra!

Kram Camilla

 
At 1:30 em, Blogger Pia-Pralin said...

Men va lustigt, min granne har precis köpt ett sommarhus där i Fjellskäfte... tala om trollen... ser fint ut!

 
At 10:50 em, Anonymous Anonym said...

Cornelia: Året runt. Smällkalla vintrar. Soliga somrar. Och natur. Vart man än vände sig. I sju år.

Londongirl: Mmmm. Jag förstår dig precis. Åk dit! Och gråt. Jag tror man behöver få ur sig sånt.

Calua: You've got mail.

Pia Pralin: Men oj! Då kan jag säkert säga vem som bott där tidigare... Ja, det är verkligen en idyll. Bra köp! Om dom inte passar sig kommer jag och hälsar på! :-)

 

Skicka en kommentar

<< Home