måndag, augusti 13, 2007

Askungen

Den där Paul Potts. Jag undrar hur det egentligen ligger till med den fantastiska askungesagan.
Inte bara har han ett otrevligt klingande namn. Jag börjar undra om inte grejen är fejk, också...

Jag menar inte att HAN är fejk. Killen kan sjunga, inte tu tal om den saken.
Men. Vi snackar reklam-tv-kanal. TV-tid går att köpa - av stora multinationella skivbolag som har råd. Vi snackar om amatörer som tävlar, och bland amatörerna sticker han onekligen ut och kan skåpa ut i vem som helst.

Ponera att det är så här:
Ett skivbolag ser hans potential. Ser till att han påbörjar inspelningen av en skiva (för den blev klar snabbare än snabbt efter vinsten...). Ser till att han blir anmäld till tävlingen. Sen är det bara att håva in - killen blir geniförklarad, hyllad som en riktig hjälte, en som tog sig från sitt bittra mobilförsäljningsjobb rakt upp i toppen...

Jag unnar honom allt gott. Det är trevligt med människor med vackra röster.
Men jag undrar om man verkligen ska svälja hela det där Askunge-upplägget...

Etiketter:

3 Comments:

At 6:05 em, Blogger Cornelia said...

Du har en poäng...det är nästan för bra för att vara sant...jag satt och undrade var han hade övat...i badrummet? Men han KAN sjunga och det är gillar jag.

 
At 12:42 fm, Blogger S. said...

Påminner om en viss historia i schlageryran i våras...

 
At 3:39 em, Anonymous Anonym said...

Cornelia: Det kan han. Och skivbolagen söker ständigt nya vägar att marknadsföra sina artister. Det här var ju en osedvanligt smart väg, om jag nu har rätt...

s: Mmmm. Fast Paul sjunger bättre.

 

Skicka en kommentar

<< Home