lördag, juli 28, 2007

Städpatrullen

Inget går upp mot lite städning en lördagförmiddag. Hela familjen hjälper till. Lilla Körsbärsblomman moppar badrumsgolvet och hallen enbart iklädd flip-flops och ett stort leende. Jag moppar resten medan Liten Söt Sambo dammsuger den vidrigt dammiga undervåningen och viker kläder. Inga allvarligare olyckor, förutom ett par "nära-halkdöden-upplevelser". Dessutom har jag varit nära att penetrera trumhinnan med moppens teleskophandtag, som inte varit tillräckligt hårt fastvridet och gett vika när jag lagt kroppstyngden på den. Två gånger till och med. Uppenbarligen är det svårt att lära gamla hundar sitta...

Snart tar jag bilen för ett besök på stora stadens tivoli. Ingen förlustelse privat, här handlar det om jobb. Min artist ska medverka i Sommarkrysset och jag vill se repetitionerna och överlämna lite pressklipp och hälsa på nyfödingen, som jag ännu inte träffat.

Etiketter: ,

3 Comments:

At 1:19 em, Blogger Humlan said...

Renlighet är farligt! Man kan skada sig på moppen.. Är det lika farligt att rensa alla högar? *förhoppningsfullt*

 
At 8:40 em, Blogger Batbut said...

städning ska enbart utföras i rent terapeutiskt syfte och då ska hela övriga familjen bannlysas. Sitter just och lyssnar på "Din" artist. Jag gillar hennes pipa, däremot ler jag lite åt hennes kroppsspråk *s*

 
At 10:37 fm, Blogger The Female Dinousaur said...

Humlan: Renlighet sägs vara en dygd, men något man ger sig in i med fara för livet... Högrensning ligger inte långt efter...

Batbut: Eller också bannlyser man sig själv och låter familjen städa.
Jodu, hon sjunger med HELA kroppen...

 

Skicka en kommentar

<< Home