fredag, juli 27, 2007

Bilkörning under påverkan

Fått besked att en bekant kört bil med en hel massa promille för mycket i kroppen. Låt mig säga så här: Jag är inte förvånad; det var nog mer eller mindre väntat att det skulle hända (vad vet jag, det kanske t o m hänt tidigare, utan att polisen ingripit).
Jag har ingen som helst respekt för folk som kör bil med alkohol i kroppen. Den här gången var det bara rena turen att ingen kom till skada. Jag blir genuint jävla arg. Sök hjälp, för helvete! Ett idiotbeslut taget på fyllan - "fan, jag vill hem fort, jag orkar inte vänta på taxi, har inte råd" - och sen sitter du där, med ett liv på ditt samvete och resten av ditt eget totalförstört.
Det är inte utan att jag önskar att det blir fängelsedom, socialutredning och hela paketet.

1 Comments:

At 3:39 em, Anonymous Anonym said...

Nolltolerans ska det vara, glad att våra ungdomar tänker också så.

 

Skicka en kommentar

<< Home