tisdag, maj 29, 2007

Bäst från höger

Undgick det någon att det serverade spanskt smör på Skansen häromdagen?

Smörsångarnas smörsångare - Julio - stod på scen och poserade och sjöng. Hans rörelsemönster på scen verkar inte ha ändrats speciellt under åren. Jag var själv inte där; jag är ingen hängiven beundrare utan mest en fascinerad betraktare.
Jag har dessutom haft möjligheten att betrakta på hyfsat nära håll, eftersom han gav ut sina skivor på det bolag jag jobbade på i början av min karriär. Han blev nära vän med den svenske produktchefen och jag tror att de fortfarande är vänner och ses med jämna mellanrum. Själv var jag mest fascinerad över att karln hade som krav att alla ansiktsbilder som togs av honom, måste tas från höger sida. Hans vänstra sida gjorde sig nämligen inte speciellt bra på bild.

4 Comments:

At 5:12 em, Blogger PGW said...

Hm, sådär spontant så borde bildkravet även vara "fotografera på långt håll" med tanke på hur länge han hängt med ... ;-)

 
At 11:41 em, Blogger The Female Dinousaur said...

PGW: Hahaha! Underbart! Varför inte "fotografera med linsskyddet kvar"?

 
At 12:11 fm, Blogger Vi på Kantarellen said...

Jag tror faktiskt att jag är bäst bakifrån.

 
At 9:41 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Mams: Jag är bäst... i mörker...?

 

Skicka en kommentar

<< Home