lördag, november 11, 2006

Favoritbostad

Gammelmamma och Lilla Körsbärsblomman i samtal efter badet, i längtan efter Liten Söt Sambo som är på jobbet ett par timmar:

GM: Men vi har ju ändå tur som har en pappa. Det finns vissa barn som inte har någon pappa, eller en pappa som bor långt borta. Eller mammor och pappor som flyttar ifrån varandra, för att dom inte gillar varandra.
LK: Men tänk om barnen inte gillade sina föräldrar...
GM: Ja, vad skulle man göra då? Vad skulle du göra om du inte gillade din mamma och pappa?
LK: Flytta!
GM: Vart skulle du flytta, då?
LK: Junibacken!

7 Comments:

At 11:54 fm, Blogger PGW said...

Smart unge! :-) Junibacken måste ju vara ett jättebra ställe att bo på (fast jag var för stor för att åka rutschkana i Villa Villekulla enligt skylten, bah!)

 
At 12:11 em, Blogger Moni said...

Ja det är ju inget snack om saken! Junibacken verkar vara ett perfekt ställe för barn som har tröttnat på sina föräldrar. :)

 
At 12:41 em, Anonymous Anonym said...

flytta till Junibacken var en bra idé - jag tror jag hänger med ;-)

The Pale Green Woman - taskigt att du var för stor för Villa Villekullas rutchkana...
hmmm... kanske man skulle prova Pippis krumelurpiller...?
"Fina lilla krumelur, jag vill inte bliva stur"

 
At 4:05 em, Anonymous Anonym said...

Jag tänker på Astrid Lindgrens "Pelle flyttar till Konfusenbo".

 
At 5:07 em, Blogger Bloggblad said...

Skönt att hon har en reträttväg planerad. Framförhållning, kallas det visst.

 
At 8:30 em, Blogger Vi på Kantarellen said...

Junibacken i alla ära.... jag skulle nog ha tagit tant Nilssons skräpvind.

 
At 11:27 fm, Blogger The Female Dinousaur said...

Alla: Junibacken har ju allt! Lekställen, gömställen, böcker, mat. tänk om dom kunde öppna dagis...!

 

Skicka en kommentar

<< Home