måndag, juli 24, 2006

Big time gräsänka, dag 1

Jag tror aldrig jag sett den lilla morgontrötta damen som delar mitt och sambons liv, kliva upp ur sängen med gladare min. Knappt någon frukost fick hon i sig, men hon klädde på sig själv i ett rasande tempo. En halvtimme efter uppstigandet, två timmar innan tåget skulle gå, stod hon med sandalerna i hallen: "Kom nu pappa!". När det var dags för avfärd tog jag en av väskorna för att hjälpa till: "Men du ska inte med!", kväkte hon ur sig, den lilla (söt)grisen och tittade lite surt på mig. Hon visste minsann att hon och pappa skulle rå om varandra en hel vecka.

I skrivande stund har Liten Söt Sambo och Lilla Körsbärsblomman förhoppningsvis klivit av på perrongen i Strömstad. Och här sitter jag. Varm som en kamin, med stinkande fötter och på första vidriga dagen av den där kvinnliga cykeln som, nuförtiden, drabbar mig med full kraft en gång i månaden. Soffläge med en katt, eller möjligen två, på magen har jag ordinerat mig till kvällen. Kanske en videofilm eller två. Lights out!

6 Comments:

At 8:15 em, Blogger Humlan said...

Men Stackars Dig!!!

 
At 9:02 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Ah, det ÄR faktiskt inte så farligt. Det är rätt skönt att ligga och lida och kvida i sin ensamhet, med grotesk mensvärk, blodbrist och ett bultande huvud... Nejnej, det är inte ett dugg synd om mig... ;-)

 
At 10:59 em, Anonymous Anonym said...

Har precis haft min "kvinnovecka". Skönt att min är slut....Känner med dig!//"Morskan"

 
At 2:06 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Morskan: Tack. Det är riktigt jobbigt nuförtiden, när den dyker upp. Har gått från ob mini till ob extra plus på nå't år... Urscha!

 
At 2:57 fm, Anonymous Anonym said...

Here are some links that I believe will be interested

 
At 11:17 fm, Anonymous Anonym said...

Your site is on top of my favourites - Great work I like it.
»

 

Skicka en kommentar

<< Home