måndag, maj 29, 2006

Gäsp

Ännu en sån där låååång arbetsdag, en som påbörjades klockan 3 imorse och som fortfarande inte är slut. Nu går jag på ren vilja, Red Bull och Wrigleys Extra Melon Flavour. Tuggar och tuggar, frenetiskt för att hålla mig vaken.
Denna dag var artistbesöket kvinnligt och utländskt, en "native American" från New York, en kvinna som jag under dagen hörts jämföras med både Alicia Keys och Anita Baker. Oerhört sympatisk och trevlig var hon, och hennes följeslagare, keyboardisten tillika maken sedan 12 år tillbaka, Aaron. Och en underbar röst, även om jag inte är helt förtjust i när det wailas alltför mycket.
Dessutom har hon en mycket fascinerande bakgrund, och ett stort engagemang för sina indianska rötter och en stor vilja att bevara de indianska traditionerna.
Dagens roligaste anekdot var när hon berättade om en av deras spelningar, dit trummisen hade tagit med sig sin treårige son. Inför spelningen placerades sonen på golvet nedanför scenen så att pappan kunde ha uppsikt över honom. Spelningen börjar och efter ett par låtar hör Martha hur trummorna börjar sacka; det går långsammare och långsammare och hon börjar självklart undra: "what the heck is happening?!". Hon kastar en blick bakom sig och ser trummisen spela trummor med ena handen, medan den andra handen är upptagen med att knäppa upp sonens byxor för att sedan låta honom kissa i en kopp...
Dessutom tyckte jag det var hysteriskt roligt när dom berättade om ett live-tv-framträdande dom nyligen gjorde, där Aarons stol, i slutet av låten, gick sönder och han plötsligt blev 40 centimeter kortare vid sitt keyboard...

6 Comments:

At 7:12 em, Blogger Gagga said...

Hörde henne på radion idag. Både intervju o sång. Suverän röst o spännande att lyssna på även när hon pratade.

 
At 7:22 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Åh, va' roligt att du hörde, Gagga. Hon har onekligen en spännande historia och bakgrund, och var så himla rar och trevlig. Och etern behövde ju dessutom verkligen rensas efter det föregående inslaget... :-)

 
At 8:21 em, Blogger Humlan said...

Jag vaknade med dig i natt! ...men jag kröp ner i sängen igen (efter att ha kollat blomknopp!) och sov, till och från, fram till 06.
Sedan tittade jag på Nyhetsmorgon och jag håller med dig, fin röst (men jag gillar inte heller wailandet!)och hon verkade trevlig...
Jag har sovit 2½ timme på eftermiddagen, så jag har stort medlidande med dig som fick hålla dig vaken!

 
At 9:14 em, Blogger Vi på Kantarellen said...

Nu har jag missat något... igen! Fanken!

 
At 9:21 em, Blogger Bloggblad said...

Måste jag börja titta på Nyhetsmorgon kanske för att hålla mig uppdaterad...?
Det var kul det där med kisskoppen!

 
At 11:22 fm, Blogger Batbut said...

Hur busan orkar Du gå upp mitt i natten? Jag avundas Dig inte. Om de återlanserar Kvällsöppet så kan Du promota artisterna där istället, vore inte det bra?

 

Skicka en kommentar

<< Home