onsdag, januari 25, 2006

Gräsänka en dag till

Det var ju tänkt att sötsambon skulle komma hem ikväll.
Nu blir han kvar nere i Cannes en dag till, eftersom dom ¤^´*&%?*! danska piloterna lagt ner arbetet och strejkar vilt. Jag ville ju att han skulle komma heeeeeeeem... Och va' lessen vår dotter ska bli...

Ketchupeffekten kallas det. Först kommer inget, sen kommer inget och sen kommer all skit på en gång. För att råga måttet ordentligt har jag ett möte med kommunen inbokat, för att (äntligen) diskutera min fars färdtjänstansökan.
Snacka om byråkratkvarn! Först krävs ett läkarintyg, vilket krävde två besök och ett antal samtal för att få. Sen ska ansökan skickas till kommunen, som OCKSÅ ska träffa den som söker, för att avgöra hur det står till, både psykiskt och fysiskt. SEN ska ansökan skickas vidare till Färdtjänstinstansen, och där kan den bli liggande i 3-4 veckor till.

Man kan bli matt för mindre.

3 Comments:

At 1:00 em, Blogger Jenny said...

Känner igen det där. Ibland känns det som all ledig tid går åt att bara fixa intyg, avtyg och otyg till sjuka svärfar. Papper som sen skall skrivas på, tas till nästa myndighet för att sen vandra vidare till nästa hög som de kan ligga på tills nån tar sig tid att skriva under och skicka vidare...

 
At 2:45 em, Blogger Vi på Kantarellen said...

Och så gnäller jag på min blogg. Efter att ha läst detta, ska jag omedelbart rycka upp mig.

 
At 11:18 em, Blogger Cornelia said...

nu är han snart hemma, för strejken är slut!!

 

Skicka en kommentar

<< Home