torsdag, december 22, 2005

Skjut mig!

Biggis, klockan 14:25 i eftermiddags:
"Nu-tar-jag-den-här-jävla-datorn-och-skickar-ut-den-genom-det-jävla-fönstret-och-hoppas-att-den-smashar-sönder-den-där-jävla-bilen-på-kuppen-och-det-är-för-jävligt- att-en-burk med-elektroniska-komponenter-ska-få-sabba-en-hel-jävla-arbetsdag-och- förstöra-hela-ens-dagsupplägg-och-se-till-att-man-inte-får-någon-lunch-och-att-man- håller-på-att-få-magkatarr-och-ett-mindre-psykbryt-och-nu-orkar-jag-inte-ens-säga-god-jul-till-mina-jobbarkompisar-och-nu-kan-alla-dra-åt-helvete-och-fira-sin-jävla-jul-,för-nu-måste-jag-åka-till-min-förvirrade-supernojjiga-farsa-som-jag-skulle-gjort-för-flera-timmar-sen-på-lunchen-som-jag-aldrig-fick-och-jag-tänker-aldrig-komma-tillbaka-till-det-här-skitjobbet-med-den-här-jävla-skitdatorn!"

OBS: Man får garva åt det. Nu. Den jävel som ens hade lite ticks i mungipan runt halvtre-tiden i eftermiddags, hade inte fått uppleva årets jul. (Och svordomarna ber jag om ursäkt för, om någon tar illa vid sig. Det var av nöden tvunget...).

6 Comments:

At 8:26 em, Anonymous Anonym said...

Å ja, jag gapskrattar åt dej! Men jag förstår åxå. Se det positiva, i morgon är en annan dag, då är denna dagens problem redan gammla!

 
At 8:37 em, Blogger Lyckliga Grodan said...

så kan det vara.. ibland..
hoppas det känns bättre nu..

du får komma hit nu och dricka limoncello.. mumselimums..gjord på recept från ilva...

 
At 8:45 em, Blogger Vi på Kantarellen said...

Stressigt? *ler*

 
At 10:13 em, Blogger Bloggblad said...

Ut med det bara! Och med datorn också. (Jag ska få en ny snart. *fnissar förtjust*)

 
At 10:22 em, Blogger Morgondimma said...

*fnissar lite bakom handen* Känner så väl igen känslan. Fast jag byter ut "dator" mot "chef"

 
At 10:33 em, Blogger Mildamakter said...

Lugn och fin nu...andas djupt och tänk på sjungande valar...eller nåt...och när förnuftet sen återvänder (för det gör det väl??) så gör du som Grodan föreslår och dricker lite limoncello, och när du ändå på på G, så ber du snällt och vänligt om receptet, så vi andra kan koka ihop det, så vi har nåt att dricka när vi går i atomer...se där, det var väl inte så svårt...eller? ;o)

 

Skicka en kommentar

<< Home