tisdag, juli 08, 2008

Show me the money

Läser i dagens morgontidning om hur Rhapsody In Circus ligger i konflikt med Stockholm stad om den förstörda gräsmattan i Rålambshovsparken efter Wells- och Bronett-invasionen i vintras. Hittar ingen länk i DN men det finns en annan här: http://www.dagensps.se/article.aspx?articleID=41488&categID=167

Herrar W o B känner sig förfördelade och säkerligen kränkta också, och gnäller och grinar om att de minsann inte är ensamma skyldiga till förstörelsen. 'Gräsmattan var faktiskt i dåligt skick redan från början'. Dessutom har maskiner från bygget tvärsöver gatan också ställt till en hel massa.
Det låter som en riktig sandlåde-fajt.
"Buhu, jag vill inte betala, det var inte bara jag som förstörde...!".

Snorrike Wells och hans kompanjon bråkar om 180.000 kronor. Man lär ha sagt: "Vi tycker att vi bara har förstört för 45.000:-- men för att vara schyssta så betalar vi 50.000:--".

Vad är 180.000 spänn i Wells World? En piss i Mississippi, törs jag lova. Som skriverierna är just nu, framstår han - åtminstone i mina ögon - som en rätt gniden typ.

Nej, Wells. Om du är schysst betalar du hela kalaset. Dessutom kan du skriva ihop ett fantastiskt pressmeddelande där du basunerar ut vilken hyvens kille du är. Kanske du t o m kan få Stockholm Stad att döpa om parken till Wells-parken? Eller fiket i parken till Roberts Coffee? Mig gör det inget. Jag är ändå aldrig i Rålambshovsparken.

3 Comments:

At 12:25 em, Blogger Gagga said...

Min gräsmatta är lika fin nu efter våran musikfestival som den var före :) Önskar du hade varit med. "Mina" artister var helt suveräna!!!! Ses vi 7 aug???? Gäststugan ????

 
At 9:03 em, Blogger Ola Claesson said...

You go, gammelmamman! Men vad kan man egentligen förvänta sig av någon som gör raggarrock av Beethoven?

 
At 10:47 em, Anonymous Anonym said...

Gagga: Se bara till att det aldrig kommer någon kringresande Cirkus och slår läger på din gräsmatta, säger jag!
När det gäller Värmland måste jag kika över turnéplanen lite, och hur vi ska göra. Men jag ska definitivt åka till någon av spelningarna!

Ola: Ja herregud. Jag blev nästan förvånad själv över mitt bitska inlägg i debatten.

 

Skicka en kommentar

<< Home