fredag, juli 04, 2008

Slutstrejkat

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2833292.ab

Så.
Strejken är tills vidare avblåst. Det var ju fint.
Det gläder mig att parterna verkar mötas. Jag har full förståelse för bussförarnas frustration med långa arbetspass, dåligt betalt och en utsatt situation med hot och rån. Men strejken får ju så mycket följder för samhället i stort (vilket ju i o f s är meningen). Det är inte bara så att jag och du får problem att ta oss till och från jobbet eller doktorn. Jag har just sett en konsekvens i form av ett rejält dipp i kommersen. Min kära väninna som driver butik i en av södra Stockholms stora knutpunkter vad gäller busstrafiken har gått på knäna i fyra dagar och har i princip sålt för 0 och inga kronor under dessa fyra dagar. Gissa om hon är glad just nu?