söndag, juli 06, 2008

Möhippa

Söndagen går i vilans tecken.
Hela lördagen, och då menar jag verkligen hela, ägnades åt kär väns möhippa.

Den startade med snäll kidnappning i hemmet kl 10 och fortsatte, när hon fått samla sig lite, med skivinspelning inkl lunch, ansiktsbehandling, drinkblandningar, middag på Hasselbacken och avslutande gapflapp på Stockholm Live på Grönalundsteatern. Den blivande bruden hamnade till och med - helt orepeterat och spontant på scen. (Jag bara säger det: Måns Möller, vilken jäkla svada! Skitrolig, faktiskt.) Avslutade med varsin SoCo-drink på Clarion Hotel, där vi också fick en titt in i sviten där mottagningen ska hållas i augusti. Fantastisk.

Klockan 12, när jag kom hem var jag totalt färdig. Och jag kan bara ana hur den blivande bruden kände sig. Omtumlad, utmattad, lycklig och trött är vad jag hoppas.

Etiketter: ,