lördag, juni 14, 2008

Barbygge och duett

Dagen igår blev en hård dag.
En bar skulle byggas och inredas på VIP'en på Wh3r3 Th3 Act10n 1s. Jag och min kund fick hjälp med uppackandet av bardelarna men därefter blev vi två lämnade åt vårt öde. Det släpades och drogs och skruvades och muttrades. Vi 'brandade' hela framsidan av baren samt smyckade taket och delar av tältet med vepor. Drack Red Bull och kaffe i mängder för att vara pigga och alerta.
Runt omkring byggdes scener (ojoj, vilken ljusrigg stora scenen har!) och det ställdes ut bord och bänkar.

Runt 17-tiden var vi klara.
Då var det bara att bege sig hem för en snabb dusch och sedan sätta sig i en taxi. På P3t S0unds B4r var det releasefest och -spelning för D14m0nd D0gs, där jag fick nöjet att se min soloartist sjunga en duett med L0u1se H0ffst3n. Bara det var värt den lilla extra uppoffringen, när jag egentligen ville ligga i min säng och sova skönhetssömn.

Någon skönhetssömn har det inte blivit under natten. Visserligen gick åkte jag hem direkt efter spelningen men kvart i 11 vaknade jag och var jätteorolig över Liten Söt Sambo, som satt i en bil på väg hem från Hultsfred. Jag var tvungen att ringa och prata med honom och förvissa mig om att chauffören var ordentligt pigg och alert. Det var han, och halv 2 kom Liten Söt inramlande hemma, på prathumör. Klockan fyra hade jag fortfarande inte somnat.
Klockan 8 ringde väckarklockan, och då var det dags för honom att bege sig till nästa aktivitet, i Falun. Den här gången med tåg, så jag kan släppa oron för ett tag...

Nu, när klockan är halv 10, funderar jag på att gå och vila en stund till. Lilla Körsbärsblomman har det bra hos sin mormor. Jag behöver styrka inför kvällen, som visserligen för min del inte startar förrän vid 16-tiden. Men den blir lång...