lördag, mars 08, 2008

Packning

Här sitter jag som en hösäck, med nyhennat, illrött hår och med morgonrocken fortfarande svept kring kroppen.
Jag borde fara som ett yrväder genom lägenheten; städa, packa, ansa... Men vi har inte ens tagit fram resväskorna. Det enda jag har gjort är att skriva en "att-göra-lista". Har prickat av en punkt. "Färga håret".

Det är inte så att jag inte är sugen på att åka till fjällen. Det är jag. Dessutom ska det bli jättemysigt att få tillbringa en hel vecka hela familjen, vi tre tillsammans i skidbackarna. Att vi sedan blir ytterligare 10 personer; ja - the more the merrier. Hoppas jag. Men att packa och styra upp saker; jobbigt. Önskar jag hade en betjänt som jag kunde peka åt med hela handen: "Den där ska med, det där ska packas...". Förr i världen hade jag börjat packa för en vecka sedan. Nu packar jag kvällen innan. Det man glömmer, det glömmer man. Oftast glömmer man inget, ändå.

Gör ett försök att ta tag i bitarna. Fyller på kaffekoppen. Torkar och kammar håret. Borstar tänderna.

Nu kör vi!