måndag, december 17, 2007

Kurerad

Låt mig förbigå helgen, åtminstone den inledande delen av den, med någorlunda tystnad.
När det var som värst vågade jag inte lämna toaletten. Men mina fobiskt skrämda kräkreflexer höll sig lugna.

Lördagen tillbringades ensam i lägenheten, nerbäddad i sängen. Liten Söt och Körsbär flydde hals över huvud runt lunchtid och kom inte tillbaka förrän halv tio på lördagkvällen. Jag kurerade mig med blåbärssoppa och läsning - Joyce Carol Oates, vilken kvinna! "Älskad, saknad" avverkades i raskt, ackompanjerad av mina snyftningar och min alltmer knorrande, hungriga mage. Var tvungen att leta reda på hennes "Mörkt vatten" som också stått oläst länge.

Nu mår jag dock betydligt bättre och har gjort plats för julmaten.

Har däremot börjat jobba upp en härlig julstress. Snart är det julafton och lilla fru Gammelmamma har inte köpt en ynkaste julklapp. Inte ens en prinskorv till julbordet har kommit över tröskeln till detta hem.

Jaja. Det löser sig. Det brukar åtminstone min Lilla Söta Sambo säga.

Etiketter: ,