fredag, juli 20, 2007

Saker som skrämmer

På allvar - de senaste veckorna har jag flera gånger undrat vad som händer med mitt minne och mitt huvud?

Låt mig exemplifiera:
Jag träffar en gammal bekant, som jag inte träffat på mycket länge. Vi ses över en mycket trevlig och platglad lunch. Nu, någon månad senare, kan jag knappt komma ihåg vad han berättade...

Folk i min omgivning; min Lilla Söta Sambo, mina vänner och annat löst folk kan berätta saker för mig som jag två dagar senare totalt har glömt att jag hört. Det där bröllopet den 8 augusti nästa år t ex - som bortblåst!

Jag tror och hoppas att jag vet vad det beror på, varför jag glömmer. Jag lyssnar inte med båda öronen. Hela hjärnan är inte inkopplad. Ena halvan lyssnar, och den andra pysslar med andra saker: inköpslista för kvällsmiddagen, dagishämtning, jobb.

Eller också håller jag på att bli... förtidssenil...

Eller är jag bara totalt ointresserad av vad folk har att säga?

Etiketter:

1 Comments:

At 7:33 em, Blogger Cornelia said...

Ointresse eller bristande koncentration... det hoppas jag i alla fall för egen del. Jag glömmer och saker på det där viset.

 

Skicka en kommentar

<< Home