tisdag, november 14, 2006

Soulsken

Åh, vilket lyckat artistbesök jag var med om igår!
Full täckning i samtliga morgontidningar. Intervjuer hela dagen. Ett glatt och mycket trevligt sällskap. Och en spelning på Södra Bar som var totalt fullsmockad med folk (över 300 personer, 60 meter kö och t o m några som inte kom in!).
Redan tidigt på morgonen blev jag varse Anthonys stora kärlek för Sverige. Natten hade han t ex spenderat hos sin svenske producentvän i Hagsätra.
Efter Radio Stockholm-intervjun frågade han glatt om jag ville höra hans svenska rapp, och det ville jag ju (en rapp som han körde i ett par tv-intervjuer och under konserten senare). Den var oerhört djuplodande och allvarstyngd och gick enligt följande:
Pojkarna springer
Flickorna hoppar
Bilen är gammal
Flygplanet flyger
Hoppa, hoppa
Klappa, klappa!

Han kanske kan slå sig ihop med Markoolio?

Nåväl, en något seriösare och mer musikalisk sida av honom fick alla vi som var på Södra Bar igårkväll se. En otrolig röst och som fick mig att inse att skön södern-soul verkligen aldrig blir omodern och fick mig att vilja gå hem och plocka fram mina gamla Bill Withers-skivor igen.


Anthony intervjuas av SvT, Nöjesnytt.

Den låååånga kön utanför.


Lite planering innan spelningen med tourmanager Simon.


Sen drog det igång!

Och gensvaret var helt enormt!

2 Comments:

At 10:30 em, Blogger Bloggblad said...

Ser mysigt ut - en anings väsenskilt från mina musikaliska upplevelser ikväll... men känslan KAN vara densamma ändå.

 
At 6:37 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Mysigt var det. Så som det tenderar att bli när många människor som gillar samma sorts musik trängs ihop på ett och samma ställe. Och diggar!

 

Skicka en kommentar

<< Home