tisdag, december 13, 2005

Kan själv

Koncentrerat bak
Lussetåg på dagis, andra året. Liten tår i ögat. Lilla körsbärsblomman sjöng faktiskt det här året, det både syntes och hördes. Det är så fantastiskt att jag (vi) får vara med om det här. Se en egen liten plutt växa upp...
På kvällskvisten sjöng vi julsånger och skrålade, medan vi kavlade pepparkaksdeg och smög en och annan liten degklutt i munnen. När pappa J kom hem doftade det pepparkakor i hela huset och det låg mjöl, degbitar och nygräddade kakor överallt.

Lycka.

4 Comments:

At 8:03 fm, Blogger PGW said...

Det där lät ju hur mysigt som helst :-)

 
At 9:20 fm, Blogger Humlan said...

Så skapar man julstämning! Härliga dofter! Hör nästan hur ni skrålar!

 
At 10:56 fm, Blogger Lyckliga Grodan said...

underbart.. ska baka peppisar nästa vecka.. då är jag ledig.. yippie..

 
At 8:24 em, Blogger The Female Dinousaur said...

PGW: Jaa, det var urmysigt!

Humlan: Första gången på länge som jag känner mig riktigt "julig", faktiskt. Och smulan kan sångerna 100 gånger bättre än jag...

Grodis: Åh, va' sköönt att få vara ledig en hel vecka (?)! Det blir många pepparkakor, hör jag... :-)

Cecilia: Ett barn, tre barn - pepparkaksbak är alltid mer eller mindre kaos. Fast ett mysigt kaos! Man får inte vara för pretentiös, dock.

 

Skicka en kommentar

<< Home