fredag, juni 06, 2008

Rysligt

Sitter och såsar på X200 till Hässleholm, där det är tågbyte mot Sölvesborg.

Strax innan vi kom med taxin till centralen, utanför Sheraton, stod flera polisbilar uppställda och man hade satt upp avspärrningar. När vi körde några meter till såg vi anledningen: någon hade blivit påkörd av en buss. Inte bara påkörd, utan överkörd. Den påkörde låg under bussen. Taxichauffören och min medresenär såg ett par ben sticka fram. Själv ville jag absolut inte titta, och det jag såg räckte för att få mig att sitta och rysa under tågresans första timme. Hur någon ens kan överleva det jag just sett, är för mig en gåta.

Usch. Sådana bilder vill jag definitivt inte lagra.
Det fanns det andra som ville. Utanför Sheratons entré stod folk med videokamera och filmade för glatta livet. Vidrigt!

Istället ser jag fram emot att snart få checka in på hotell Valjeviken, lämna datorn och det tunga bagaget. Sen är det bara att ge sig in i den stora hårdrockshögen och börja sprida budskapet om det projekt jag är där för att jobba med.

Det här kan bli kul...

Etiketter:

1 Comments:

At 10:14 fm, Blogger Vi på Kantarellen said...

Jag är MYCKET nyfiken! Du skriver ju lika bra "cliffhangers" som jag... juh. :-)

 

Skicka en kommentar

<< Home