onsdag, augusti 01, 2007

Flygande kryp

Sitter på ett café i Gamla Stan. Förbereder mig för ett möte om en halvtimme, med en latte och en leverpastejsmörgås. Lilla Körsbäret är installerad hos farmor över natten, eftersom hennes pappa och jag tänkte gå på bio ikväll och därefter bär det av till Värmland för min del.

Blev utsatt för ett överfall när jag klev ur bilen på Stora Nygatan. Jätteäckligt var ordet. Hela luften var full av flygmyror, de kom formligen i klungor och var överallt. På hela bilen, i håret, på och även under linnet, på kjolen, i nacken. Flydde in i en tvärgränd och hittade ett fik, där jag tog skydd. Genom det öppna fönstret ser jag hur de kryper in, de sitter i fönsternischen och väntar och det kryper i hela kroppen. Det är nästan som en skräckfilm.

Etiketter:

6 Comments:

At 4:31 em, Blogger Humlan said...

Men, hade jag tittat mig lite omkring på Stora Nygatan, när jag rusade (viftandes) till teaffären och sedan mot bussen, så kanske jag hade sett dig. Men det var ju inte riktigt så att man gick och tittade på alla viftande människor som man mötte..
När jag äntligen klev av bussen på Kungsholmen, då möttes jag av ..flygmyror! Hua!

 
At 5:15 em, Anonymous Anonym said...

Jag har siktat flygmyror genom hela stan idag. Från centralstationen, via hötorget ända hem till Kristineberg, där det dock var mycket färre flygmyror än inne i stan. Nyss siktade jag från balkongen en fiskmås som gick omkring och pickade i sig myror nere på kajen.

Det måste ju ha varit en hel massa myror i luften idag!

 
At 6:03 em, Blogger superkryp said...

Bläk för flygande kryp!

Vad ska ni se för film? :)

 
At 8:44 em, Anonymous Anonym said...

Jag var på kungsholmen...gudskelov att jag var instängd på jobbet. Missade varje liten myra. När jag precis nu läste om det så rööös jag och är oerhört tacksam för att jag slapp uppleva det.

 
At 10:42 fm, Blogger Gagga said...

Fy attan! Ta inte med dem till Värmland!

 
At 6:41 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Humlan: Vidriga små äckelkryp... Gick och rös i flera timmar efteråt. Synd att vi inte stötte ihop, du och jag.

Barse: Någon sa att det är tid för flygmyrekläckning nu. Usch! En något mindre, men läskigare variant av "Fåglarna"?

Superkryp: Japp. Bläk var ordet. Vi såg Pirates of The Carribean 3". Förutom Johnny Depp och söt-Orlando var inte behållningen särskilt stor. Känns som om man kan storyn nu...

Bonita: Det är bara att gratulera! Jag hoppas att jag aldrig, aldrig någonsin behöver uppleva det igen.

Gagga: Till Värmland behöver man inte ta med någonting.

 

Skicka en kommentar

<< Home