måndag, september 03, 2007

Bedrägligt

Äntligen. Nu känner jag mig säker. Safe, liksom.

På bärbara datorns skärm trängs ett helt gäng verktygs- och sökfält. Man ser knappt skogen för bara träd. Jag vet att man kan ta bort eller dölja dom, men ibland behövs dom ju.

Nu finns det ett till. Norton Internet Security la till sig där, helt utan att jag bad om det. Jo, jag bad ju om det eftersom jag köpte en (till) prenumeration, men sa faktiskt inte till den att lägga sig där.
Men nu ska ni passa er. Det lilla pigga verktygsfältet deklarerar nämligen, i vitt på grönt: "Bedrägeriövervakning är på". Klickar man på den lilla vita nedåtpilen, förkunnas: "det finns inga tecken på att denna webbsida är bedräglig".

Så kommer du hit och försöker bedräga mig - då åker du på däng!

Etiketter:

2 Comments:

At 10:15 em, Blogger Humlan said...

Vad händer då?? *nyfiken*

 
At 9:15 fm, Anonymous Anonym said...

Humlan: Jag ska fråga Doktor Norton.

 

Skicka en kommentar

<< Home