måndag, juni 04, 2007

Om att kläcka ur sig saker

Ibland får jag en oemotståndlig lust att säga dumheter, bara för att jäklas. Inte för att vara dum mot någon, men för att säga något ovanligt för en gångs skull.
Som t ex att svara: "Är du doktor, eller?" när någon frågar hur man mår.

Ibland gör jag det också.
Jag minns en gång för länge sedan, när jag jobbade på Det Stora Skivbolaget. Herr Springsteen var i stan för konserter och det ringde journalister hela tiden, för att fiska vad han skulle göra, när han skulle göra det och var, hur och varför. Särskilt ivrig var en herre på nöjesredaktionen på en av våra största kvällstidningar; han var hängiven, på gränsen till fanatisk beundrare av nämnde artist och ville veta allt. Hela tiden.
När han för femtioelfte gången samma vecka ringde, utspelade sig följande konversation:

Journalisten: Hej, det är NN.
Gammelmamman, glatt: Nämen, hej! Jag tänkte faktiskt precis på dig!
Journalisten, lätt förvånad men glatt överraskad: Jasså, gjorde du?Gammelmamman: Ja, jag mådde lite illa...

2 Comments:

At 4:10 em, Blogger Lyckliga Grodan said...

ha ha..
det var nog sant det..
;)

 
At 10:22 em, Blogger Batbut said...

*s*... men så Du gör vännen... nu törs jag inte ringa längre...*S*

 

Skicka en kommentar

<< Home